Czy zdarzyło Wam się kiedyś zazdrościć sportowej formy widocznej u gwiazd sportu? A może chcecie mieć po prostu więcej energii lub zależy Wam na sporotwych sukcesach? Oprócz treningów i zdrowej diety warto wprowadzić w życie kilka dobrych nawyków.

Dobra organizacja czasu

Sportowe życie wymaga regularności, dycypliny i porządku. Dobra organizacja czasu to sukces. Z tego powodu wielu ekspertów sukcesu poleca wcześniejsze wstawanie. Masz do pracy na ósmą? Zamiast o 6:30 wstań przed szóstą, by wypić dobrą herbatę, zrelaksować się lub wykonać kilka ćwiczeń.

Z drugiej strony warto również pamiętać o regularnym śnie. Dorosła osoba powinna spać około 8 godzin na dobę. Ponadto sen powinien odbywać się w stałych porach. Najlepiej jest kłaść się i wstawać o tych samych porach.

Nie sposób nie zauważyć, że większość z nas ma tendencje do marnowania czasu w social mediach lub przed telewizorem. Spróbuj policzyć, jak dużo czasu zajmuje Ci bezmyślne scrollowanie postów w sieci i postaraj się to ograniczyć. Zaoszczędzoną godzinę poświęć na spacer, jogging lub trening na siłowni, lub basenie.

Zaplanuj sobie czas na pracę i czas na odpoczynek. Postaraj się, by praca nie kradła Ci czasu wolnego i na odwrót. Nie poświęcaj zbyt wiele czasu na lenistwo, bo stracisz czas, który warto poświęcić na samorozwój.

Spędzaj czas na świeżym powietrzu

W sezonie wiosenno-letnim bezwzględnie przenieś swoje aktywności na świeże powietrze. Krótkie spacery, jazda na rowerze, śniadania w parku – pomysłów jest mnóstwo! Czas spędzony na łonie natury obniża stres, relaksuje i korzystnie wpływa na nasze samopoczucie.

Podobnie jak zachęcamy do regularnych spacerów, tak zachęcamy również do opuszczania swojej strefy komfortu. Próbuj nowych rzeczy i nie załamuj się, kiedy się nie uda. To właśnie porażki tworzą schody, po których możemy dostać się na szczyt. Pamiętaj, że musisz grać, żeby wygrać.

Comments are closed.